Geoptimaliseerde AVG-verzoeken

Wanneer een klant of burger een AVG-verzoek indient dan is dat om gebruik te maken van zijn of haar rechten onder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Deze rechten zijn bedoeld om individuen meer controle te geven over hun persoonlijke gegevens die door organisaties worden verwerkt.

Octopus helpt bij een tijdige, complete en duidelijke reactie op het verzoek.

Het AVG-verzoek kan ingediend worden bij de organisatie die de gegevens verwerkt, bijvoorbeeld via e-mail of een formulier dat zij beschikbaar stellen. Het verzoek moet meestal binnen 1 maand beantwoord worden dus dan is het belangrijk dat software de behandelaar ondersteund in de planning. Octopus maakt het voor de behandelaar van het verzoek mogelijk om naast deze wettelijke termijn de behandelaar zichzelf interne termijnen op te laten leggen. Dit is belangrijk als binnen een dossier verschillende collega's betrokken zijn met verschillende taken hebben.

Communicatie, documentatie, acties

Voor een medewerker is het dus erg belangrijk dat er duidelijk en volledig wordt gecommuniceerd en gedocumenteerd. Dit is belangrijk om tot een juiste verwerking te komen. Ook is dit van grote waarde als de Autoriteit Persoonsgegevens, of een andere toezichthouder, om informatie vraagt. In Octopus houd je automatisch het overzicht binnen het dossier van het verzoek. Briefsjablonen kunnen in Octopus kant en klaar geplaatst worden ter gunste van de documentcreatie en alle communicatie wordt centraal opgeslagen, Dit geldt ook voor alle acties die zijn ondernomen.

Het verwerken van een AVG-verzoek

Het standaardproces in Octopus voor AVG-verzoeken is een waardevol hulpmiddel om juridische verplichtingen te waarborgen, operationele efficiëntie te verhogen en klanten een betere ervaring te bieden bij het verwerken van hun privacy verzoeken. Voor organisaties die regelmatig AVG-verzoeken ontvangen kan Octopus eenvoudig opschalen om aan een grotere vraag te voldoen zonder dat dit leidt tot extra handmatige werkdruk.

Advies nodig?

Het beheren van Woo-verzoeken vereist nauwkeurigheid en efficiëntie. Octopus biedt de tools en ondersteuning die nodig zijn om dit proces effectief te beheren, zodat jouw organisatie zich kan richten op de inhoudelijke beoordeling en verstrekking van informatie. Neem contact met ons op om te ontdekken hoe Octopus jouw Woo-verzoekproces kan optimaliseren.

Op de hoogte blijven van de laatste trends en ontwikkelingen?

Laat het ons weten en blijf op de hoogte van nieuwe artikelen, exclusieve webinars, interessante cases en de beste inzichten!