Octopus ontstaat vanuit een behoefte
De gemeente Rotterdam certificeerde in 1997 alle werkprocessen waaronder die van Juridische Zaken. Het aantonen van deze gecertificeerde werkmethodiek bleek toch vaak veel lastiger dan gedacht.
We hebben destijds hiervoor software ontwikkeld die erg goed aansloot bij de behoefte van Gemeente Rotterdam. De samenwerking met de gemeente liep vloeiend en na 2 jaar was het product klaar om gebruikt te gaan worden. De naam Octopus werd gekozen in een uitvraag onder medewerkers binnen de gemeente. Een Octopus staat natuurlijk voor de aanpasbaarheid en veelzijdigheid welke tot op heden kenmerkend zijn voor het product in alle taken en processen.
Uitbreiding van de mogelijkheden en de toepassing
Om Octopus onder de aandacht te brengen werd de toepassing gepresenteerd op een seminar voor grote(re) gemeenten in Diergaarde Blijdorp en daar ontstond interesse vanuit andere gemeenten, waaronder Gemeente Amsterdam en Gemeente Den Haag.
Octopus ontwikkelde zich steeds meer op het gebied van juridische zaakverwerking. Samen met klanten werd de bestaande functionaliteit uitgebreid en nieuwe functionaliteit toegevoegd. Net als toen staat Octopus nu nog steeds in contact met klanten door inhoudelijke gesprekken op klantendagen en klantenpanels.
Steeds meer gemeenten sloten zich aan en ook bij andere overheidsinstellingen was de kracht van Octopus niet onopgemerkt. Ministeries, provincies en diverse ZBO’s zagen de voordelen van een juridisch zaaksysteem dat begrijpt hoe complex juridische processen kunnen zijn en welke belangen er spelen. Dit is vaak niet goed in te regelen binnen generieke oplossingen.
Software en dienstverlening gaan hand in hand
De desktop versie heeft zichzelf opnieuw moeten uitvinden vanwege de behoefte naar Cloud oplossingen. Samen met de Sociale Verzekeringsbank (SVB) en Gemeente Amsterdam kreeg Octopus Web gestalte samen met alle nieuwe klanten van de webversie. De desktopversie is ontwikkeld in 20 jaar tijd dus de overzetting naar heeft tijd nodig gehad maar is inmiddels
Octopus kenmerkt zichzelf als een stabiel en betrouwbaar product en het toegewijde Octopus Team van medewerkers heeft dan ook dezelfde kenmerken. De mensen achter de schermen hebben vaak lange dienstverbanden en samenwerking staat hoog in het vaandel. We spreken door jarenlange samenwerkingen de taal van onze klanten.
En we groeien door voor onze huidige en nieuwe klanten
Octopus is een product van TrueLime uit Breda. TrueLime heeft een erg open cultuur waar medewerkers in hun kracht worden gezet. Er wordt sterk ingezet op innovatie. True is niet alleen een onderdeel van de naam maar staat voor eerlijk, open, integer en betrouwbaar.
We zijn marktleider binnen juridische processen voor (semi-)overheidsinstellingen. Dat valt op en dus ook binnen voor ons nieuwe branche en doelgroepen. Inmiddels is Octopus al wat jaren actief voor zorginstellingen en betreden we binnenkort het hoger en wetenschappelijk onderwijs. Octopus laat zich namelijk goed inrichten op het gebied van procesflow management waar rapportage, documentatie en communicatie belangrijke factoren zijn.
Partner in processen
Octopus wordt gekozen door onze relaties voor de rijke functionaliteit en flexibiliteit. De keuze wordt natuurlijk ook bevorderd omdat we ons neerzetten als partners met een flink aantal topreferenten om dit te beamen.
Graag komen we met je in contact om te bespreken of ook wij elkaar kunnen versterken!
Team Octopus
Kom met ons in contact!
Heb je vragen of wil je meer weten over Octopus? Of je nu een demo wilt inplannen of een specifieke vraag hebt, wij helpen je graag verder. Neem gerust contact met ons op!